B2B

SEO Specialist Westland

Bij Spixels helpt SEO specialist Sven Kersten, Westlandse bedrijven hun website te vindbaar te maken met behulp van de juiste zoekwoorden. Of je nu een lokale onderneming hebt met of zonder lokale winkel, of dat je een webshop hebt met diverse producten. Sven helpt je verder omhoog in zoekmachines zoals Google door te werken aan je online zichtbaarheid. Zo maak je een betere kans op nieuwe klanten. Maak je website vindbaar en kom hoger in Google.

Wat betekent SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. Dit betekent dat je je website optimaliseert voor zoekmachines. Hierdoor kunnen mensen die relevante zoekwoorden intikken in Google of andere zoekmachines, gemakkelijker op je website terecht komen. Zoekmachineoptimalisatie leidt tot betere posities en een kans op nieuwe klanten als je search engine optimization op de juiste manier toepast. SEO is voor de lange termijn en geeft een langdurig resultaat.

Wat is de eerste stap om beter gevonden te worden in Google?

Start met het maken van een nul-meting voor je website. Dit noem je bijvoorbeeld een SEO Check, SEO audit of een SEO rapport. Met een SEO rapport krijg je een overzicht van de sterktes en verbeterpunten van je website met betrekking tot zoekmachine optimalisatie. Een plan van aanpak waarbij alle verbeterpunten aan bod komen. Zo weet je precies wat je kunt doen om beter gevonden te worden in Google. Pas als je weet waar je staat, weet je wat er moet gebeuren om je online vindbaarheid te verbeteren en je doel te bereiken.

On page SEO

On page seo betekent het optimaliseren van de technische seo en de seo content van je website. Dit doe je door het toepassen van de juiste zoekwoorden in je tekst, maar ook door ervoor te zorgen dat je website goed werkt op mobiele devices. Ook social media kan een belangrijke rol spelen bij on page seo. Het is namelijk mogelijk om via social media meer verkeer naar je website toe te leiden.

Off page SEO

Off page seo betekent het optimaliseren van seo factoren die buiten je website liggen. Dit doe je door het aanmaken van externe links naar je website. Google kijkt bijvoorbeeld naar de kwaliteit en relevantie van deze links als ze bepalen hoe hoog jouw website in de zoekresultaten komt te staan.

Spreek de taal van je doelgroep

Na de SEO Check begin je met een zoekwoordenonderzoek. Dit zijn zoekwoorden of zoektermen die relevant zijn voor je product of dienst, en waarop je gevonden wilt worden in zoekmachines. Als je weet wat je doelgroep zoekt, kun je hier de juiste content voor maken. Laat je Sven Kersten als SEO Specialist de SEO check voor je uitvoeren, dan kijkt hij ook naar de zoekwoorden die je concurrenten gebruiken. Vervolgens gaat hij aan de slag met het optimaliseren van je website voor deze zoekwoorden. Dit kan bijvoorbeeld door een zoekwoord op de juiste plekken in de tekst toe te passen of door linkjes naar je website aan te leggen vanaf andere websites. Door deze werkzaamheden stijgt jouw website in de zoekresultaten, waardoor je goed gevonden wordt en een hogere kans hebt op nieuwe klanten door een sterke online vindbaarheid.

Zoekvolume en concurrentie

Niet alle zoekwoorden zijn even interessant. Het is belangrijk om na te gaan welke zoektermen een hoog zoekvolume hebben, maar ook hoeveel concurrentie je hebt op deze woorden. Als je bijvoorbeeld een kapperszaak in Den Haag hebt, dan is het niet erg als je wat minder vindbaar bent voor ‘kapper’, want hierop is veel concurrentie en daardoor is het moeilijker om hoog in de zoekresultaten te komen. Wel moet je goed vindbaar zijn voor ‘kapper Den Haag’, want dit is een relevant zoekwoord waarop minder concurrentie is. Sven kan ervoor zorgen dat je scoort op deze relevante zoekwoorden, waardoor je meer kans hebt op nieuwe klanten uit jouw regio.

Organische zoekresultaten

Advertenties zijn niet de enige manier waarop je website hoger in Google komt te staan. Google gebruikt namelijk ook organische zoekresultaten. Dit zijn de resultaten die bovenaan de pagina staan, maar waar geen betaalde advertentie voor hoeft te worden geplaatst. Door een goede seo strategie toe te passen verhoog je je organische vindbaarheid en kun je ervoor zorgen dat jouw website hoger in de organische zoekresultaten komt te staan.

Interne links

Naast het optimaliseren van je website voor zoekmachines, kun je er ook voor zorgen dat mensen langer op je website blijven door ze intern naar andere pagina’s te laten linken. Dit noem je intern linken. Een SEO specialist kan hierbij helpen door relevante links in de tekst aan te leggen of door een sitemap toe te voegen aan je website. Een sitemap is eigenlijk een soort overzicht van alle pagina’s op je website, waardoor mensen gemakkelijk kunnen navigeren en alle relevante informatie kunnen vinden.

Externe links met linkbuilding

Externe links zijn links vanaf andere websites naar jouw website. Dit noem je ook wel backlinks. Google kijkt bijvoorbeeld naar de kwaliteit en relevantie van deze links als ze bepalen hoe hoog jouw website in de zoekresultaten komt te staan. Een goede seo strategie is dan ook niet compleet zonder externe links. Sven Kersten kan helpen met het aanleggen van relevante externe links, waardoor je website hoger in de zoekresultaten komt te staan en je meer bezoekers naar je website kunt leiden.

Technische SEO

Technische seo is een belangrijk onderdeel van SEO, maar wordt vaak overgeslagen. Toch is het belangrijk om je website te controleren op technische fouten, want dit kan ervoor zorgen dat je minder goed gevonden wordt in zoekmachines.

Snelheid van de website

Naast relevante zoekwoorden en interne links, is ook de snelheid van je website belangrijk voor een goede ranking in Google. Dit komt doordat mensen steeds minder geduld hebben en snel op zoek zijn naar de informatie die ze nodig hebben. Als je website dus langzaam laadt, is de kans groot dat mensen afhaken en op zoek gaan naar een andere website met snellere laadtijden. Een goede SEO specialist kan je website doorlichten op snelheid en de juiste aanpassingen doen om ervoor te zorgen dat je website sneller laadt.

Lokale SEO is onmisbaar

Lokale seo is een vorm van seo waarbij je erop gericht bent om jouw bedrijf hoger in de zoekresultaten te krijgen wanneer mensen in jouw regio zoeken. Dit doe je door lokale seo zoekwoordenonderzoek uit te voeren en deze keywords vervolgens op de juiste plekken toe te passen.

Hogere posities in Google met SEO

Wanneer je bedrijf goed gevonden wordt in zoekmachines, kun je rekenen op meer bezoekers op je website en dus ook meer omzet. Sven Kersten is een SEO specialist die jouw website kan helpen met het behalen van hogere posities in Google. Hij doet dit door middel van seo advies, gratis SEO rapport of lokale seo strategieën. Door zijn hulp gaat jouw website hoger in de zoekresultaten staan, waardoor je meer kans hebt op nieuwe klanten.

Algoritmes van Google

De algoritmes van Google veranderen regelmatig. Dit betekent dat de criteria waarmee websites worden gerankt in de zoekresultaten ook steeds kunnen veranderen. Sven Kersten is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en weet precies wat hij moet doen om jouw website hoog in de zoekresultaten te krijgen en te houden.

Zoekmachine optimalisatie is een continu proces

SEO is geen eenmalige klus, maar een continu proces. Dit betekent dat je er constant mee bezig moet zijn met ontwikkelen verbeteringen aanbrengen om bovenaan in de zoekresultaten te blijven staan. Als je stopt met het toepassen van SEO, zul je langzaam maar zeker wegzakken in de zoekresultaten. Dit kan ervoor zorgen dat je minder bezoekers krijgt en uiteindelijk minder omzet maakt. Een SEO specialist kan je helpen om een goede strategie op te zetten, zodat jij je kunt richten op je core business en hij zich kan blijven inzetten voor een hogere vindbaarheid van je website.

Online strategie

Een goede seo strategie is onmisbaar voor elk bedrijf dat online zichtbaar wil zijn. Sven Kersten helpt je met het opstellen van een seo strategie die is afgestemd op jouw bedrijf, doelen en budget. Door zijn hulp gaat jouw website hoger in de zoekresultaten staan, waardoor je meer bezoekers kunt genereren en uiteindelijk meer omzet kunt maken.

Meer dan 10 jaar ervaring als SEO Specialist Westland

Spixels is een SEO specialist in het Westland (Naaldwijk) en heeft meer dan 10 jaar ervaring met het optimaliseren van websites voor de zoekmachines.

Gratis SEO Rapport

Start vandaag nog met een nul meting voor je website en vraag een gratis SEO rapport aan. Dit geeft inzicht in de huidige situatie van je website en laat zien waar er nog verbeterpunten liggen. Je krijgt een overzichtelijk rapport in Jip-en-Janneketaal waarmee je direct inzicht krijgt in het laaghangend fruit om snel resultaat te halen. Maar ook aanbevelingen die wat meer tijd kosten vind je terug in dit overzichtelijke SEO rapport. De factoren van deze audit variëren van hoge impact tot lage impact.

Neem je gratis SEO rapport door om te zien wat je uitdagingen en kansen zijn. Je zult al snel zien dat je een lijst met actiepunten krijgt, inclusief prioriteit, die je helpt om je online-aanwezigheid zo sterk mogelijk te maken.

Wil je ook weten hoe jouw website nu scoort in de zoekmachines? Vraag dan nu je gratis SEO rapport aan. Je ontvangt hem binnen een uur in je mailbox.